در فرم “مشخصات شرکت”، فیلد “شناسه یکتای حافظه مالیاتی” وجود دارد. مؤدیان می‌بایست ابتدا از طریق سایت gica.ir، نسبت به دریافت کلید عمومی و سپس کلید خصوصی اقدام نمایند. در نهایت شناسه یکتای حافظه مالیاتی ۶ رقمی برای آنها ایجاد می‌شود.

در نهایت شماره منحصر به فرد مالیاتی با شناسه یکتا در سامانه مؤدیان، به ازای هر صورتحساب تولید شده و به صورت منحصر به فرد، به آن صورتحساب تخصیص داده می‌شود.

ساختار شماره منحصر به فرد مالیاتی، از چهار مؤلفه با طول ثابت تشکیل شده است، طول شماره منحصر به فرد مالیاتی، ۲۲ کاراکتر و به صورت ثابت می‌باشد. جزئیات این شماره به شرح زیر می‌باشد:

همچنین برای هر یک از اشخاص حقوقی/ حقیقی تعریف شده در نرم افزار تدبیر، می بایست شناسه ملی/ کد ملی را در فرم مشخصات شرکت نیز وارد نمایید. برای این منظور در هر شرکت تعریف شده در نرم افزار تدبیر، در فرم مشخصات شرکت، می‌بایست شناسه ملی را در فیلد “شماره ثبت/ کد ملی” وارد نمایید.

نکته: شماره ثبت در فرم مشخصات شرکت، معادل همان شناسه ملی اشخاص حقوقی است و شناسه ملی عینا باید در این فیلد وارد گردد.

نکته: در فرم مشخصات شرکت، ورود شماره ثبت/ کد ملی، الزامی می‌باشد. طول کد وارد شده در این فیلد می‌بایست “فقط ۱۱ یا ۱۴ رقم” باشد.

نکته: درصورتی که در فرم مشخصات شرکت، “شناسه یکتای حافظه مالیاتی“ وارد نشده باشد، هنگام تهیه گزارش سامانه مؤدیان، سیستم با نمایش پیام خطا از ادامه عملیات جلوگیری می‌نماید: