پیام‌رسان ایمو (Imo) که قابلیت تماس صوتی و تصویری و ارسال پیام متنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، حدود نیم میلیارد بار در اپ استور دانلود شده است.

ایمو اولین بار توسط برنامه نویسان سابق گوگل در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد، که به واسطه پشتیبانی از تمام قابلیت‌های پیام‌رسان‌های اینترنتی به محبوبیت زیادی دست یافت. پیام‌رسان ایمو تقریبا ویژگی‌های پیام‌رسان‌های معروفی همچون AIM، اسکایپ، Google Talk، فیس بوک، Yesو مای‌اسپیس را به طور یکجا پوشش می‌دهد.

با ورود پیام‌رسان‌های محبوب واتس‌اپ و اسکایپ به عرصه رقابت، ایمو در سال ۲۰۱۴ به پشتیبانی از پلت‌فرم‌های شخص ثالث خاتمه داد. درست در همان زمان بود که این شرکت تصمیم گرفت بر روی شبکه اختصاصی خودش برای پوشش خدمات چت و تماس تصویری کار کند. گرچه به نظر می‌رسد ایمو از گردانه رقابت خارج شده باشد، اما این پیام‌رسان مدت زیادی بود که روند رو به رشدی بالاخص در کشورهایی از قبیل سنگاپور، هند، سوئد و روسیه در پیش گرفت. ایمو عنوان دومین پیام‌رسان محبوب این کشور را در کارنامه خود دارد.

از طرفی تعداد نصب اپلیکیشن ایمو در اپ استور به ۵۰۰ میلیون کاربر رسیده است، که با وضعیت فعلی این پیام‌رسان چندان همخوانی ندارد.

منبع: رسانه کلیک