گوگل همواره در تلاش است تا کاربران بتوانند از گوگل­مپ بیشتر استفاده کنند و در اقدام اخیر خود قابلیت پیدا کردن پارکینگ در ۲۵ شهر دنیا را در این سرویس محبوب و سودمند فعال کرده است.

در به­روزرسانی جدید سرویس گوگل­مپ قابلیت پیدا کردن پارکینگ برای برخی از کاربران فعال شده و آنها می­توانند در ۲۵ شهر خارج از آمریکا با کلیک بر روی آیکن مربوط به این ویژگی، پارکینگ­های خالی اطراف خود را مشاهده نمایند.

گوگل پیشتر در ماه ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۱۶) این ویژگی را معرفی کرد و مشابه قابلیت رزرو پارکینگ، به تدریج این ویژگی را برای کاربران فعال کرد.

این شرکت برای افزایش کیفیت سرویس خود و ارائه پیشنهادات مناسب به کاربران، از تکنیک­های یادگیری ماشین و آنالیز دیتای ثبت شده از یک پارکینگ در طول زمان استفاده می­کند. بر این اساس پارکینگ­ها با توجه به میزان دشواری دسترسی، به سه گروه: دارای محدودیت (برای مناطق به شدت شلوغ)، متوسط و آسان (برای مناطق خلوت­تر) تقسیم می­شوند.

این سرویس هم­اکنون در شهرهای زیر فعال است:

آمستردام، پاریس، لندن، ونکور، کپنهاگ، آلیکانته، بارسلون، کلن، دارمشتات، دوسلدورف، مادرید، مالاگا، منچستر، میلان، مونترال، مسکو، مونیخ، پراگ، ریودوژانیرو، رم، ساوپالو، استکهلم، اشتوتگارت، تورنتو و والنسیا.
منبع: کلیک