یکی از جذابیت‌های دنیای تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند، خاص‌ترین و جالب‌ترین گوشی‌های تولید شده می‌باشد، برای مثال کوچکترین گوشی یا قوی‌ترین گوشی جهان برای بسیاری از کاربران جذاب می‌باشد. کمپانی Zanco اخیرا یک گوشی به بازار عرضه کرده که اندازه‌ی آن تنها دو بند انگشت می‌باشد و وزنی برابر با ۱۳ گرم دارد.

در چند دهه‌ی اخیر، کمپانی‌های معروف گوشی‌هایی با صفحه نمایش‌های بزرگ و اخیرا نیز با صفحه نمایش‌های لبه به لبه عرضه می‌کنند و در واقع گوشی‌های قدیمی به نوعی منسوخ شده‌اند و دیگر جایگاهی میان کاربران ندارند.

اما کمپانی Zanco اخیرا کوچکترین گوشی دنیا را با نام Zanco Tiny T1 عرضه کرده است که امکانات گوشی هوشمند امروزی را ندارد، فقط به عنوان کوچکترین گوشی دنیا شناخته می‌شود که به راحتی در دست کاربر پنهان می‌گردد و طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

Zanco Tiny T1  دارای یک صفحه کلید عددی و صفحه نمایش کوچک OLED با رزولوشن ۳۲ × ۶۴ می‌باشد و آن را نمی‌توان به عنوان یک گوشی بسیار قدرتمند دانست، زیرا ابعاد کوچک این گوشی قابلیت‌های آن را محدود کرده و تنها کاری که کاربران با آن می‌توانند انجام دهند، امکان برقراری تماس و ارسال پیامک می‌باشد. از قابلیت‌های دیگر این گوشی می‌توان به پشتیبانی از سیمکارت نانو، حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی و اسپیکر اشاره کرد.

شاید تصور کنید که چون این گوشی به تازگی به بازار عرضه شده، گران‌قیمت است، ولی باید بگوییم که تصور شما از این موضوع اشتباه می‌باشد، زیرا این گوشی که به اندازه‌ی یک انگشت شصت می‌باشد، دارای قیمت ۵۰ دلاری است.

منبع: zoomtech