55

آخرین شنیده‌ها حکایت از این دارد که سامسونگ در گلکسی اس ۸ از پنل نمایش سوپر امولد ساخته‌شده از مواد باکیفیت استفاده خواهد کرد و البته در این گوشی خبری از دکمه هوم نخواهد بود.

در ماه‌های اخیر شایعات و اخبار متعددی در رابطه با گلکسی اس ۸ منتشر شده است. یکی از  این شایعات، استفاده از نمایشگری با رزولوشن ۴K در این گوشی هوشمند بود. حال آخرین شنیده‌ها حکایت از این دارد که این کمپانی در گلکسی اس ۸ از نمایشگری با رزولوشن ۲K یا همان QHD استفاده خواهد کرد و در پنل AMOLED آن، مواد بهتری به کار گرفته می‌شود تا کیفیت نمایشگر بیش از پیش افزایش پیدا کند.

این نمایشگر عمر مفید بالاتری دارد و انرژی کمتری در مقایسه با نسل پیشین استفاده خواهد کرد. همچنین از تنظیمات RGB استاندارد نیز بهره خواهد برد. بررسی‌های انجام‌شده روی گلکسی اس ۷ اج که سال ۲۰۱۶ راهی بازار شد، نشان از این داشت که این گوشی هوشمند دقیقا از همان پنلی استفاده کرده است که گلکسی اس ۶ اج به آن مجهز شده بود. نمایشگر گلکسی اس ۷ اج از فناوری ۷٫۳۷۲٫۸۰۰ پیکسل Diamond PenTile بهره می‌برد که دقیقا مشخصات پنل مورد استفاده در گلکسی اس ۶ اج است.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که گلکسی اس ۸ از وجود تنظیمات استاندارد RGB بهره می‌برد و پیکسل‌ها در این گوشی قریب به ۱۱٫۰۵۹٫۲۰۰ پیکسل خواهد بود. با احتساب تعداد پیکسل این گوشی، انتظار می‌رود رزولوشن گلکسی اس ۸ تقریبا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل باشد. استفاده از تنظیمات استاندارد RGB به هنگام استفاده در محیط واقعیت مجازی، بهبود کیفیت بسیاری در این نمایشگر  نشان خواهد داد.

یکی از دلایل عدم استفاده از پنل نمایشی با رزولوشن ۴K، گران بودن این فناوری است. ضمنا منابع به این نکته اشاره کرده‌اند که سامسونگ هنوز استفاده از نمایشگر ۴K در گوشی‌های هوشمند را زود می‌داند. سامسونگ در پی آن است تا به‌جای استفاده از یک نمایشگر ۴K، پنل ۲K را با کیفیت بالاتر در مقایسه با نسل پیشین راهی بازار کند.

از جمله‌ی دیگر تغییرات عمده، باید حذف کلید فیزیکی Home را نام برد که بسیاری از اخبار منتشر شده در رابطه با گلکسی اس ۸ به این نکته اشاره کرده‌اند. نسبت نمایشگر به مساحت پنل جلوی گوشی بسیار بالا است و همچنین احتمال می‌رود گلکسی اس ۸ لقب اولین گوشی هوشمندی را به خود اختصاص دهد که سنسور اثر انگشت را در نمایشگر جای داده است.

 

منبع: sammobile.com به نقل از Zoomit.ir