یکی از ویژگی‌های بارز اغلب کمپانی‌های چینی، توانایی بالا در کپی کردن و الگوبرداری از محصولات کمپانی‌های دیگر است. در تازه‌ترین نمونه از آن یک برند جدید به نام Huawo سر برافراشته، که از Huawei تقلید می‌کند.

هواوی (Huawei) از نظر حجم فروش هم‌اکنون سومین سازنده گوشی در دنیا است و همین کافیست تا کمپانی‌های سودجو را به کپی برداری از محصولات این کمپانی و حتی برند آن ترغیب کند. برند جدیدی که به دنبال بهره‌برداری از موفقیت هواوی است، «هواوو (Huawo) » نام دارد و نباید آن را با هواوی اشتباه گرفت.

هوا (Hua) در زبان چینی به چین اشاره دارد و هر اسمی که با آن شروع شود، بر چینی بودن آن دلالت دارد و به همین دلیل بخش جدایی ناپذیری از نام بسیاری از کمپانی‌های چینی است. اما از اسم آن که بگذریم، غرفه و حتی محصولات «هواوو» بی‌شباهت با «هواوی» نیست.

احتمالاً تصویر بالا برای شما نیز تداعی‌گر گوشی Mate 10 Pro هواوی باشد، در حالیکه یکی از محصولات «هواوو» است.

خوشبختانه این تصاویر صرفاً رندر گرافیکی هستند و هنوز به تولید نرسیده‌اند. برند جدید «هواوو»یک گوشی دیگر با دوربین تکی هم دارد که به اندازه این محصول جذاب نیست. «هواوو» در نمایشگاه MWC امسال از نمایش رندر فراتر نرفت و خبری از پیش نمایش محصولات آن نبود.

این گوشی Huawo 6081 نام دارد و از SOC Mediatek MT6750T  با هشت هسته پردازشی A53 با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali T860MP2 بهره می‌برد که در مقایسه با محصول اصلی «هواوی»، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. این گوشی به نمایشگر ۶ اینچی با وضوح x 21601080  پیکسل و باتری با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز است که بی‌تشابه به گوشی‌های پرچم‌دار نیست. هرچند خبری از قیمت این گوشی نیست، اما طبق معمول بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های مشهور خواهد بود تا از طریق حجم فروش بالا، سودده باشد.

باید یادآور شویم Huawo هیچ‌گونه ارتباطی با Huawei ندارد.

 

منبع: شهر خبر