گوگل به تازگی اعلام کرده قصد دارد قابلیت جدیدی را به سرویس گوگل‌مپ بیفزاید تا به کاربرانی که از مترو یا اتوبوس استفاده می‌کنند، رسیدن به مقصد را اعلام کند.

اگر شما هم جزو آن دسته از کاربران و افرادی هستید که از سرویس گوگل‌مپ به منظور یافتن اماکن مختلف در شهر استفاده می‌کنند، قابلیت جدید گوگل برایتان می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

کاربرانی که با استفاده از مترو یا اتوبوس به یک شهر یا منطقه جدید و ناشناس سفر می‌کنند، برای آنکه راه را گم نکنند و دقیقا در منطقه یا شهر مورد نظر  پیاده شوند، می­توانند از این امکان جدید استفاده کنند.

گوگل قرار است به زودی این قابلیت جدید و شگفت‌انگیز را به سرویس نقشه خود یعنی گوگل‌مپ اضافه کند. برآورد آنها این است که بسیاری از کاربران همیشگی گوگل مپ بخصوص کسانی که از اتوبوس و مترو برای سفر به مناطق یا شهرهای جدید استفاده می‌کنند، از این قابلیت و امکان جدید استقبال بی نظیری خواهند کرد.

بر اساس گزارشی از وب سایت تک کرانچ، هم اکنون گوگل در حال کار بر روی نسخه به‌روزرسانی سرویس گوگل مپ است که شامل قابلیت جدید اعلان رسیدن به مقصد مورد نظر نیز می­باشد. این قابلیت با رسیدن به مقصد مورد نظر، یک نوتیفیکیشن یا اعلان خبر به کاربر می‌دهد تا دقیقا در ایستگاه مورد نظر پیاده شود.

تنها کاری که کاربران باید انجام دهند، آن است که مقصد مورد نظر و روش حمل و نقل (اتوبوس یا مترو) را بر روی نقشه مشخص کنند تا بقیه کارها را خود گوگل‌مپ انجام دهد.

نکته جالب توجه اینجاست که پس از این کار، دیگر لازم نیست صفحه نمایش گوشی خود را باز و روشن نگه دارید تا ببینید که چه زمانی به مقصد می‌رسید، بلکه حتی زمانی که صفحه گوشی‌تان خاموش است، گوگل مپ با ارسال پیام و اعلان خبر به گوشی، مقصد را اطلاع­رسانی می­کند. این پیام حتی بر روی صفحه قفل (لاک اسکرین) گوشی‌ نیز قابل مشاهده است.

منبع: کاریار ارقام