داستان موفقیت شرکت صنایع غذایی سیانا
 

مصاحبه با آقای آقای شهسواری شرکت صنایع غذایی سیانا، دارای برند محبوب لی‌لی‌پوت یکی از شرکت‌های مطرح در عرصه صنایع غذایی است.
این شرکت در سال ۱۳۵۶ در شهر صنعتی کاوه واقع در شهرستان ساوه و در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و زیربنایی حدود ۳۳ هزارمترمربع تأسیس گردید. تولیدات شرکت سیانا در ابتدا شامل انواع کیک بود که به‌ تدریج از سال ۱۳۶۹ به تنوع و کیفیت محصولات خود افزود؛ تا اینکه از سال ۱۳۷۵ توانست برای اولین بار در ایران و بهره‌‏گیری از مشارکت خارجی، گام مهمی در ارتقای فناوری تولید خود بردارد و تغییرات شگرفی در این صنعت ایجاد نماید. تجهیز شدن به مدرن‌ترین ماشین‌آلات در خاورمیانه، داشتن حدود ۱۲۰۰ نفر پرسنل فعال و همچنین ارائه خدمات گسترده به مصرف‌کنندگان، بر اعتبار و شهرت شرکت افزود و توانست با محصولاتی متنوع، نام تجاری «لی‌لی‌پوت» را در عرصه صنایع غذایی مطرح کرده و به اوج برساند. امروزه محصولات سیانا در حجم وسیع، روانه بازارهای داخلی و خارجی از قبیل قزاقستان، قرقیزستان، آذربایجان، امارات متحده عربی و کویت می‏شود.

مدیریت دامنه فعالیت‌های گسترده شرکت، نیاز به وجود یک سیستم جامع مالی و اداری را بیش از پیش نمایان ساخت تا اینکه در سال ۱۳۹۰ نرم‌‏افزار تدبیر انتخاب، نصب و راه‌‏اندازی شد. به گفته آقای شهسواری، مدیر مالی این شرکت، پشتیبانی قدرتمند تلفنی و حضوری تدبیر و سرعت مطلوب ارائه خدمات از نقاط قوت این نرم‌افزار است. با توجه به فرایندهای تولید و توزیع شرکت صنایع غذایی سیانا و نیازسنجی به عمل آمده، کارشناسان شرکت پردازش موازی سامان، ارتباطات بین انبار، فروش و توزیع كالا، فرآیند خروج كالا از انبار و توزیع بین دفاتر پخش در این مجموعه را -علیرغم مشكلات و پیچیدگی‌های بسیار- به روشی طراحی نموده‎اند كه با كمترین میزان ورود اطلاعات، گزارشات مورد نیاز مدیران ارشد و همچنین بخش توزیع، به دست می‎آید. یکپارچگی ساب سیستم‏‌های نرم‌‏افزار جامع مالی و اداری تدبیر، کاربران شرکت صنایع غذایی سیانا را از ورود اطلاعات تكراری در فرم‌های مختلف بی‎نیاز کرده و این امر موجبات بهره‎وری در منابع انسانی و جلب رضایت مدیران ارشد مجموعه را فراهم آورده است.
اکنون چند سال است که مدیران شرکت صنایع غذایی سیانا با به‌‏کار‏گیری سیستم‌های جامع مالی و اداری تدبیر، گزارش‌های مدیریتی خوبی درباره فروش، اطلاعات و وضعیت واسطه‌‏ها و گزارش‌های فروش بر اساس تراکم جغرافیایی را در اختیار دارند و این امر مدیریت و تصمیم‎گیری در راستای پیشبرد اهداف شرکت را تسهیل کرده است و نقش مهمی در کاهش و مدیریت هزینه‏‌های تولید و توزیع داشته است.